Kluczowe wskaźniki e-commerce

Prowadzenie sklepu e-commerce jest o tyle prostsze od standardowego biznesu, że mamy pod ręką wszelkie statystyki odnośnie tego co robimy i jakie towary sprzedajemy. Śledzenie i analizowanie statystyk jest niezbędne jeśli chcemy osiągnąć sukces w tym biznesie.

Kluczowe wskaźniki e-commerce

Jak w zalewie informacji i wszystkich danych odkryć te najważniejsze. Analitycy określili 6 kluczowych wskaźników e-commerce, na które każdy powinien zwrócić uwagę. Dotyczą one głównie informacji o sprzedaży i klientach.

6 kluczowych wskaźników e-commerce, na które warto zwrócić uwagę

  1. Konwersja e-commerce – Mówi nam ona o tym, ilu klientów wchodzących na naszą stronę dokonuje zakupu.
  2. Liczba odwiedzin strony i rejestracji – Ruch na stronie jest bardzo ważny, gdyż przekłada się on zazwyczaj na nasze dochody. Warto zoptymalizować treść strony tak, by była dobrze indeksowana przez przeglądarki i pojawiała się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania
  3. Koszt pozyskania klienta – Jest to kwota, którą musimy ponieść, by przekonać nową osobę do dokonania zakupu. W koszty te wchodzą m.in. reklama, inwestycje w serwery itp.
  4. Marża – Marża ma ogromny wpływ na nasze dochody. Im większa marża tym większe teoretyczne zarobki. Z drugiej strony zaś marża wpływa na cenę, która im większa, tym bardziej zniechęca klientów do kupna. Musimy znaleźć tzw. złoty środek.
  5. Średnia wartość zamówienia – Wskaźnik pomaga nam podejmować decyzję odnośnie reklamy. Odpowiednio przeprowadzona kampania pozwoli nam powiększyć średnią wartość koszyka klientów.
  6. Wartość życia klienta – Wskaźnik informujący nas o tym ile możemy zarobić na jednym kliencie.

Podsumowanie

Analiza wskaźników e-commerce jest niezbędna, jeśli chcemy by nasz biznes dobrze się rozwijał. Tylko w taki sposób osiągniemy pełnię możliwości swojej sprzedaży.

Źródło artykułu: https://dealavo.com/pl