Jak pozycjonować produkty?

Właściwe i skuteczne pozycjonowanie produktu nie jest sprawą łatwą. Nie ma chyba pośród działań z zakresu marketingu internetowego rzeczy trudniejszej i bardziej pracochłonnej niż wypozycjonowanie konkretnych wytworów ludzkiej inwencji i pomysłowości. Wysoka konkurencja między wytwórcami dodatkowo utrudnia działania. Marketingowcy muszą postarać się o to, by produkt był postrzegany przez ogół społeczeństwa, a szczególnie przez potencjalnych użytkowników, jako coś niebywale atrakcyjnego. Działania marketingu muszą się skupić na przygotowaniu gruntu dla produktów w świadomości ludzkiej. Sukces każdemu produktowi, porównującemu się z pozostałymi, zapewni mniemanie konsumentów o ich wyższości na każdym polu. Wielu z użytkowników głównie z reklamy kojarzy informacje o poszczególnych produktach. Pozostałe niebiorące udziału w zawodach, kto bardziej nastroszy piórka, nie są w żaden sposób zauważane. Pozycjonowanie produktów opiera się na przekonaniu użytkowników o wyższości jednych nad drugimi, pochodzące ze spostrzeżeń, które są wnioskami z analizy przekazów reklamowych.